Sunday 31 March 2013

TIP PERKAHWINAN JARAK JAUH-PERKARA YANG PERLU DIELAKKAN

Hubungan jarak jauh selepas berkahwin memang memeritkan dan banyak cabaran. Meski ramai yang tidak merelakan ia terjadi namun tuntutan kerja ada kala menyebabkan anda hidup terpisah suami isteri.
Bagi menjaga keharmonian rumah tangga ketika perkaraini harus dilalui maka anda perlu mengelakkan perkara berikut :

Cemburu buta
Cemburu dalam perkahwinan adalah perkara yang biasa tetapi jika keterlaluan, ia mampu mengundang bahaya. Lebih lebih lagi apabila anda dan pasangan tidak selalu bertentang mata. Oleh itu, cuba buang jauh-jauh perasaan cemburu seprti ini. Biasanya ia berpunca dari kurangnya rasa percaya terhadap pasangn ataupun diri sendiri. Oleh itu, perbaikilah kelemahan tersenpbut demi kesejahteraan keluarga anda.
Menyimpan rahsia
Perkahwinan seharusnya berlangsung secara telus. Dalam erti kata lain, tiada perkara yang perlu dirahsiakan, lebih lebih apabila anda dan pasangan anda berjauhan. Jangan sesekali menyembunyikan rahsia dari pasangan. Mungkin satu masa nanti apabula diketahui sendiri, anda juga terpaksa menahan telinga keran tercetusnya "perang dunia kedua."
Percaya khabar angin
Nama pun khabar angin jadi jangan terima bulat-bulat.  Timbang dengan baik sebelum membuat sebarang penilaian. Mungkin ia fitnah yang sengaja ditiup bagi menguji sejauh mana cinta dan kepercayaan anda terhadap pasangan. Jalan terbaik adalah melakukan sesikit penyiasatan. Mungkin anda boleh tanyakan pada pasangan sekiranya berita tersebut benar-benar menganggu kehidupan seharian anda.

Published with Blogger-droid v2.0.10

No comments:

Post a Comment