Sunday 9 June 2013

KETERAMPILAN - GAYA SELUAR PENGARUHI SIFAT LELAKI

Tahukah anda bahawa seluar memainkan peranan dalam mempengaruhi penampilan seorang lelaki. Sekkranya mereka mengenakan seluar yang tidak sesuai, kemungkinan ia akan memberikan kesan yang negatif dari sudut pandangan orang sekeliling. Justeru, pemakaian seliar sangat penting dalam kehidupan seseorang lelaki dalam menjadikan gaya hidup seseorang lelaki itu tampil lebih segak.

JENIS-JENIS SELUAR

1. Seluar baggy
Seluar jenis ini ada peminatnya tersendiri namun hanya lelaki yang berani sahaja mahu mencubanya. Selalunya lelaki yang meminati gaya seluar ini agak keperempuanan, mengikuti perkembangan semasa, lembab kerana ragu-ragu dalam mengambil keputusan dan bersifat lemah lembut.
2. Seluar gantung/hanger
Seluar jenis ini jarang digayakan dan selalunya hanya menjadi pilihan golongan lelaki yang 'lain dari yang lain'. Kebiasaannya lelaki yang sering menggayakan fesyen seluar gantung adalah lelaki yang mang isteri, seleranya sukar diramal serta seorang yang perahsia dalam banyak perkara.
3. Seluar jean
Seluar jean memang mudah dilihat digayakan oleh kebanyakan lelaki dan menjadi pilihan utama golongan ini. Selalunya, lelaki yang menggemari seluar jeans adalah seorang lelaki yang optimis dan tenang, gaya tersendiri, amat mengasihi orang yang disayangi, sanggup berkorban apa saja tapi sering tersilap dalam membuat serta mengambil keputusan.
4. Seluar warna terang
Seluar jenis ini bukan pilihan utama kebanyakan lelaki. Namun bagi mereka yang bersifat terbuka, pemakaian seluar jenis ini mendatangkan aura tersendiri. Warna terang seluar yang digayakan pastinya mengundang perhatian orang yang memandang. Selalunya lelaki yang lebih suka memakai seluar yang berwarna terang dikatakan tegas, luas pandangan dan berfikiran matang dalam menyelesaikan masalah.
5. Seluar ketat
Seluar ketat makin diminati golongan lelaki yang pentingkan peredaran zaman. Namun ia perlu disesuaikan dengan majlis-majlis tertentu. Selalunya pemakaian seluar jenis ini digayakan dengan lebih santai oleh mereka yang mementingkan kelainan dan mengikuti fesyen terkini. Lelaki yang gemar menggayakan seluar ketat selalunya dikaitkan sebagai suka mencari perhatian, mempunyai ego yang tinggi tetapi baik hati.
Ia juga memperlihatkan penampilan lelaki yang cukup berkarisma dan yakin dengan penampilan mereka. Potongan yang lurus juga bukan saja mampu menonjolkan rekaan lebih moden, malah memperlihatkan bentuk kaki lebih panjang.

No comments:

Post a Comment