Monday 1 April 2013

6 CIRI LELAKI BERKUALITI

Dalam membuat pilihan hidup, tentu saja lelaki inginkan yang terbaik dari pasangannya iaitu akhlaknya, keturunannya, sikap dan sebagainya. Jika anda ada kriteria memilih pasangan, wanita juga begitu, memilih lelaki yang berkualiti. Justeru itu bagaimana menjadi lelaki berkualiti

Mempunyai kerjaya tetap
Kerjaya lelaki adalah asas utama wanita memilih anda. Lebih tinggi kerjaya, pendapatan dan masa depan yang konsisten, lebih bernilai anda di mata wanita. Jangan cepat mengalah jika tidak mendapat pendapatan tinggi sebaliknya usahakan segala kudrat kerana anda sememangnya dilahirkan sebagai khalifah untuk memimpin wanita.
Berfikiran matang
Waniata tidak suka lelaki yang tidak mampu memberi buah fikiran terbaik saat mereka memerlukan anda. Dalam hal ini anda harus matang, bermakna anda perlu mempunyai pengetahuan yang luas khususnya dalam perkara membuat suatu keputusan.
Mampu menyelesaikan pelbagai masalah
Masalah memang menyemakkan kepala tapi lelaki berkualiti mampu menyelesaikan dan mendepani masalah dan menanganinya dengan sangat bijak. Lari daripada masalah bukan penyelesaian, sebaliknya cara anda menanganinya membuatkan saham anda di mata wanita sangat tinggi.
Urus masa dengan baik
Ramai lelaki tidak mampu mengurus masa sendiri. Banyak masa dibuang begitu sahaja dengan melepak, borak kosong, mengganggu di jalanan dan sebagainya. Ia adalah satu tindakan kurang bijak. Agar anda lihat berkualiti di mata wanita maka sikap ini perlu dibuang jauh.
Setia
Anda mungkin biasa mendengar lelaki golongan yang sukar setia dan sering bermata keranjang. Namun untuk memilih yang terbaikdalamhidup seterusnya, masa depan anda yang masih panjang (perkahwinan, anak anak dan hari tua ) kesetiaan amat perlu. Banyak rumah tangga runtuh dan puncanya kerana lelaki tidak setia pada pasangan.
Tidak bertindak ganas
Lelaki sering dikaitkan dengan sikap panas baran. Namun memukul wanita adalah perkara yang anda tidak boleh lakukan. Kalau tangan dan kaki sudah naik ke tubuh, alamatnya hubungan anda tidak akan kekal lama.

Published with Blogger-droid v2.0.10

No comments:

Post a Comment