Wednesday 3 April 2013

BENTUK BADAN PAIR,STAIL DAN WARNA APA YANG SESUAI?

BENTUK BADAN PIR ATAU BENTUK A.
Wanita dalam kategori ini memiliki bahagian atas yang lebih kecil daripada bahagian bawah. Secara amnya, jika anda menggunakan measuring tape untuk mengukur keliling payudara dan pinggul, jika perbezaan ukuran adalah lebih 12cm berkemungkinan besar anda mungkin mempunyai badan bentuk pir atau bentuk a. Maknanya anda tidak mempunyai payudara yang besar, manakala bahagian peha atau pinggul mengumpul lemak. Secara tidak langsung, ia menyebabkan pinggang anda kelihatan kecil dan ramping.
Cara memilih pakaian
Perlu ditegaskan bahawa apa yang penting adalah untuk memastikan bahagian atas perlu dipanjangkan atau diperluaskan supaya dapat mengimbangi pinggul yang besar. Stail yang anda boleh pilih :
-gunakan pelapik bahu. Ini adalah cara yang paling mudah untuk memastikan bahu tampak luas.
-pilih blaus yang berleher boat neck, kerana ia akan memberi ilusi bahagian bahu anda lebih lebar.
-gunakan aksesori untuk mengalih pandangan ke atas. Contohnya rantai leher, kerongsang dan pasangan anting anting yang menarik
-jaket, vest atau kardigan jenis bolero sesuai dipakai untuk menambah volum di bahgian atas.
-pada bahgian bawah, jangan kenakan skirt labuh atau skirt jenis 'A cut' atau yang jenis fabriknya tebal. Anda akan kelihatan besar di bawah. Pilihlah skirt yang berbentuk pensil.
-blaus yang anda pakai pula jangan dibiarkan jatuh di garisan pinggul anda kerana ia menyebabkan bahagian tertumpu dibahgian tersebut.
-jenis tali pinggang hipster yang dipakai sekeliling pinggul tidak sesuai dipakai untuk wanita berbentuk A.
-seluar panjang berpotongan boot cut dan mempunyai corak bergaris vertikal akan memberi ilusi tubuh yang tinggi dan langsing.
-elakkan seluar skinny yang ketat di bahagian hujung. Kerana pandangan akan tertumpu di bahgian pinggul anda.
-pakailah kasut tumit tinggi kerana ia akan membantu anda kelihatan tinggi.
Warna
-cara yang paling mudah memakai warna yang cerah untuk bahgian atas dan warna gelap di bahagian bawah sama ada skirt arau seluar panjang, supaya mata memandang ke atas  ,bukannya ke bahagian bawah dan pinggang.
-elakkan motif yang terlalu sarat dan besar pada bahgian bawah tubuh.

Published with Blogger-droid v2.0.10

No comments:

Post a Comment