Wednesday 22 May 2013

DUNIA LELAKI - KELEBIHAN LELAKI NAKAL

Dalam dunia perkahwinan, suami yang 'nakal' pasti memeningkan pasangannya. Lelaki sebegini selalunya pantang melihat wanita cantik, terus memasang strategi mendekati. Namun begitu, ada juga yang berkata lelaki nakal ada kelebihannya yang tersendiri. Benarkah begitu?

Lelaki nakal lebih menyakinkan
Lelaki nakal biasanya akan tampil dengan gaya menyakinkan. Selain itu mereka pandai bergurau senda dan memanjakan pasangannya. Atas sebab inilah mereka ini juga ramai peminat.
Komunikasi berjalan lancar
Ada pasangan berkahwin bercerai kerana kurangnya komunikasi. Ia fakta benar. Lelaki lurus biasanya hanya mengikut apa orang katakan tetapi yang nakal lebih tahu berkomunikasi. Perhubungan tanpa komunikasi adalah "kehancuran" bagi wanita.
Sukakan cabaran
Hendak seribu daya tak hendak seribu dalih. Kalau anda menyukai seseorang itu, tentu anda berusaha mendapatkannya. Itulah kelebihan lelaki nakal kerana mereka akan berusaha mendapat apa yang mereka hajatkan.
Lebih romantik
Perhubungan dengan lelaki yang 'nerd' tentu membosankan. Agak skema dan lama kelamaan menjemukan. Lelaki nakal biasanya tahu bagaimana hendak mengambil hati pasangan dan bersikap lebih romantik.
Pandai bergaya
Lihat perbezaan lelaki di kalangan anda. Biasanya lelaki skema akan mengenakan gaya biasa yang membosankan, sebaliknya lelaki nakal tahu melakukan suai padan apa yangmahu dipakai.

JANGAN BINCANGKAN PERKARA INI DENGAN LELAKI!!
Pantang saya ialah.....? Mungkin anda biasa mendengar hal ini. Sememangnya setiap individu itu mempunyai kepantangan dalam hidupnya. Tapi tahukan anda, apa perkara yang lelaki tidak suka?

Cerita lelaki lain
Bukan cerita cinta di kaca tv atau pawangam sebaliknya lelaki tidak suka kalau menceritakan ada lelaki lain meminati anda yang sudah menjadi pasangannya. Ego lelaki akan tercabar.
Mengutuk ibunya
Mana-mana individu pasti akan tercabar kalau orang lain mengata ahli keluarganya. Jadi awas pada sang kekasih, kalau anda mendengar dia bercerita pastikan anda tidak mengata ibunya. Alamatnya, hubungan boleh putus.
Ceritakan kecurangan lama
Memang tidak sesuai. Jangan sesekali membuka pekung anda sendiri. Bukan semua orang boleh menerima hal-hal panas sebegini.
Bandingkan sikapnya
Apa yang sensitif khususnya tentang sikap, jangan sesekali anda membuat perbandingan. Saja nak cari nahas.
Jangan menekannya
Lelaki pantang kalau orang menidakkan apa yang dikatakannya. Baginya, sanggahan anda itu hanya akan menurunkan egonya sahaja. Sebaiknya dengarlah keluhan lelaki dan berilah kata-kata semangat berbanding anda menghentamnya.

Published with Blogger-droid v2.0.10

No comments:

Post a Comment