Monday 25 March 2013

BERSOLEK KETIKA HAMIL,AWASI PRODUK KECANTIKAN

Beberapa perkara harus dititikberatkan terutama dalam hal ini. Pun begitu ia tidak bermakna anda perlu mengabaikan penjagaan kulit wajah. Banyak kaedah yang boleh anda ikuti. Antaranya
-Sesuaikan jenis rawatan kulit dengan keadaan anda yang sedang berbadan dua. Bagi anda yang mudah mengalami kulit kering dalam keadaan ini,pastikan anda mempunyai spray yang mengandungi air. Tiap kali terasa kulit kering, semburkan ke wajah. Selain itu, pilih produk yang bebas minyak. Ini bagi mengelakkan masalah jerawat timbul pada wajah.
-Gunakan krim pelindung cahaya matahari. Rata-rata wanita yang berbadan dua sering mengalami masalah hormon yang kerap berubah. Termasuklah kulit menjadi sensitif dan pendedahan terus kpd cahaya matahari menyebabkan masalah menjadi serius. Justeru, penggunaan krim pelindung cahaya matahri akan membantu meminimumkan kemungkinan belakunya hiperpigmentasi. Selain itu, bagi menyembunyikan hiperpigmentasi, anda boleh menggunakan concealer atau bedak asas yang sesuai dengan wrna kulit anda.
-Bagi yang mengalami masalah kulit wajah kusam dan tidak bersinar, gunakan pemerah pipi berwarna bronze pd wajah. Ini akan membuatkan wajah berkilau saat diterpa cahaya matahari, selain membantu membuatkan wajah kembali segar.
-Pelajari solekan yg ringkas dgn menggunakan warna yang sesuai dgn pakaian atau majlis yg ingin anda hadiri. Justeru, itu anda tidak perlu lagi bersusah payah menanggalkan solekan yang sedia ada dan memilih warna lain untuk dipakai semula.
-Biarpun solekan membantu menutupi masalan yang berlaku pd kulit wajah anda, jangan terlalu kerap memakai solekan. Ini kerana, setiap kalai menyapu solekan, secara tidak langsung bahan kimia yang terdapat di dalamnha turut masuk ke dlm tubuh dan boleh menyebabkan kesan negatif seperti racun kepada tubuh. Terutama kesan kpd keadaan bayi dlm kandungan anda. Sebaiknya, kurangkan pemakaian solekan andai tidak perlu terutama dalam tempoh kehamilan
-Lindungi kulit dr dehidrasi dgn minum air secara teratur. Gunakan pelembap dan krim yang bebas wangian yang boleh mendatangkan risiko kepada bayi sekiranya bahan kimia tersebit masuk ke dlm tubuh.
-Hindari menggunakan pakaian telalu ketat ketika sedang hamil. Pakaian ketag dapat mempengaruhi kesihatan anak dalam rahim.
-Penggunaan pewarna rambutjuga boleh membahayakan janin.  Ini kerana, hampir kesemua perwarna rambut mengandungi amonia. Amonia merupakan zat kimia yang memiliki bau tajam danketuka dihidu boleh menyebabkan mual dan muntah.
-Memakai kasut tumit tinggi sememangnya nampak menarik dan seksi tetapi jangan lupa,  ia juga boleh memudaratkan kesihatan teutama menimbulkan rasa sakit di daerah betis dan sebagainya. Selain menyebabkan beberapa masalah kesihatan, memakai kasut yang bertumit tinggi boleh menyebabkan kecederaan seperti pergelangan kaki yang terseliuh atau sebagainya. Kerana itu, wanita berbadan tidak digalakkan memakai kasut tumt tinggi.

Published with Blogger-droid v2.0.10

No comments:

Post a Comment