Monday 25 March 2013

TAMBAT HATI SUAMI DENGAN 4 TIP MUDAH

Perkahwinan bermakna perkongsian dua jiwa, mengharung susah dan senang bersama. Walau badai taufan melanda, perasaan kasih dan cinta tak mungkin goyah dengan begitu mudah. Mungkin ada di antara isteri yang masih lagi tertanya, bagaimanakah cara yang paling mudah untuk menambat hati suami. Maklum sahajalah, jika yang masih baru mungkin tiada masalah kerana masih lagi berada pada fasa bulan madu dan belum berakhir. Tetapi bagaimana pula dengan perkahwinan yg sudah bertahun-tahun. Pastinya wujud anasir-anasir buruk yg mengganggu hingga mengurangkan perasaan sayang yang bersemi dahulu. Berikut adalah beberapa tip untuk 'menarik' kembali hati suami agar kekal mencintai anda :-

Sediakan minuman
Suami pastinya keletihan setelah pulang dari kerja. Sekiranya anda surirumah sepenuh masa maka siapkanlah minuman dan makanan ringan untuknya. Paling tidak secawan kopi dan dua biji karipap atau apa sahaja menu yang mudah disediakan. Meskipun tidak dimnta tetapi suami akan berasa cukup dihargai apabila diperlakukan sebegitu. Berbeza jika anda tergolong kepada istei yang bekerja. Hidangan ringkas juga perlu disediakn, mungkin selepas suami pulang dari masjid atau berehat sambil menonton televisyen.
Masak makanan kegemarannya
Kata org jika nak menambat suami, tawanlah perutnya dahulu. Mustahil setelah lama berkahwin anda tidak mengetahui makanan kegemarannya. Jadi, sediakanlah menu yang disukainya biarpun tidak sesuai dgn citarasa anda. Berkorbanlah sedikit demi untuk menarik perhatiannya dan menarik kembali rasa sayangnya. Jika tidak selalu, masaklah pada hari yang istimewa buat anda berdua. Pasti menyeronokkan.
Prihatin pada keperluan suami
Sudah menjadi tanggungjawab isteri memastikan keperluan suami dipenuhi dengan baik. Daripada hal makan hinggalah ke pakaian yang dikenakan. Sekiranya terlihat ada bahagian yang koyak dibajunya, ambillah inisiatif untuk menjahitnya kembali. Jangan buat tak tahu sahaja kerana penampilan suami di luar membawa imej anda sebagai isteri.
Berhias dan bewangi-wangian untuk suami
Suami amat gembira melihatisteinya berhias cantik biarpun ketika berada di rumah. Rambut disisirrapi dengan palitan solekan yang nipis sudah cukup membuatkan perasaannya tenang. Lebih-lebih lagi ketika penat balik dari pejabat. Berwangi-wangilah agar suami berasa bahagia memiliki anda sebagai pasangannya. Lagipun, anda sudah mendapat banyak pahala kerana berhias untuk lelaki yang halal buat anda.

Published with Blogger-droid v2.0.10

No comments:

Post a Comment